dinsdag 11 september 2007

Zalig weekendje!

Hier weer een berichtje van mij, want het is ondertusse toch weeral een weekje gelede bijna. Kheb echt een ongelooflijk zalig weekend achter de rug! Vrijdag moest ik nie naar school omda ik naar een AFS bijeenkomst moest. Die was pas savonds om 8 uur ofzo maar wel fijn da ik nie naar school moes haha :-P! We ware wel al smiddags naar Santo Domingo vertrokke want het was weer anderhalf uur in de bus zitte. Aja nog zoiets da ik stillekesaan al gewend aant worde ben mar toch kei grappig is! Bussen hebbe hier dus geen haltes. Er is altijd ene man die de hele tijd half uit de bus hangt en teken doet naar de mense aan de kant van de weg. Als ze teken trug doen wil het zegge da ze op de bus wille en dan rijdt ze aan de kant. Diegene die half uit de bus hangt roept ook de hele tijd waar ze hene rijde, want hier zijn de busse nie zo modern da er vanvoor de bestemming opsta. Ook zijn ze veel kleiner, er kan denk zo'n 25 a 30 man in.

Na ons busavontuurtje kwame we dan aan in Santo Domingo en ginge we naar het AFS kantoor. Hier werden Erica (AFS student van Zweden, woont ook in Hato Mayor) opgehaald door een vrouw waar we vrijdag mochte blijve slape, omda er zaterdag ook nog iets van AFS was. Ze noemt Marcia en is echt een kei kei lieve madam! Ze zei drekt toen ze ons kwam hale van ja als ge in Santo Domingo bent ben ik u mama hier en ge moogt echt alles aan mij vrage! Toen we aankwame bij haar huis was het toch wel ff verschiete! Was echt poepsjiek nie normaal! Ze vroeg ook drekt of we zin hadde om te zwemme want ze heeft een zwembad in hare hof, erg leuk allemaal! Mar kdenk da ze echt wel rijk zijn, want ze woonde in een sjieke buurt, ze hebbe een vrij groot huis en zelfs ne speedboot en ne jetski! Ze heeft ook 4 kinderen Jeremy, Tracy, Alexander en de vierde ben ik ff vergeten. Er is ook ne AFS student in haar huis van Amerika, Seatlle en zijne naam is Ian. Vrijdagavond na het AFS ding zijn Erica en ik nog naar de Acropolis geweest me Jeremy en Ian. De Acropolis is een kei groot centrum me winkels, cafes, discotheken, cinema, ijssalons, pizzerias en mc donalds. Daar ware we naar de cinema geweest en daarna nog een ijsje gaan ete -> Baileys ijs hmmmmmmmmm echt zalig! Daarna ginge we naar huis en had ik een zalig groot bed voor mij alleen en kheb echt zoooooooo zalig geslape toen!

Sanderendaags hadde we nog iets van AFS en moeste we er smorges om 7u al zijn! Wij hadde een beetje vertraging omda Ian zich (zogezegd) nie goed voelde en uiteindelijk nie is mee geweest, en hij heeft wa gemist amai amai! Wij ware er pas om half 8 maar da was nog tijd zat. We zijn pas om 9u vertrokke omda er 12 mense te laat waren! Toen hebbe we 2u in de bus gezete en om 11u kwame we uiteindelijk aan op onze bestemming! Eigelijk was het maar een uurtje rijde maar die buschauffeur wist blijkbaar nie waar hij heen moest en was totaal verlore gereden! We kwame aan een priveclub die door AFS was afgehuurd voor die dag! Eerst hadde we een hoop saaie uitleg die we in België al honderden kere hadde gehoord en ook over de regels enzo! Daarna krege we eten: hot dogs, pizza en frieten hmmmm smullen maar! En daarna mochten we eindelijk vrij voor de rest van de namiddag. Was echt wel fijn om de andre studenten van België trug te zien en voort eerst trug Vlaams te kunne klappe! Op msn en over de telefoon doet ge da ook wel maar das toch nog anders. De rest van de namiddag konde we vertoeven aan het zwembad of aan het strand da aansloot aan de club. Echt zalig was het, want twas de eerste keer da ik het strand gezien had! Zoooooooooooooo ongelooflijk mooi precies of ge u int paradijs bevind! Na AFS ginge we trug naar Marcia omda ze gevraagd had of we tot zondag mochten blijven en met hun mee naar het strand gaan! Savos hadde we nog gezwomme in het zwembad me de zonen van Marcia en Ian.

Spijtig genoeg is het strand sanderendaags nie kunne doorgaan omda er een aantal onverwachte dinge gebeurd waren. Zondag rond de middag, net voorda we naar het strand ginge gaan werd ik gebeten door de hond van da gezin. Het was ne golden retriever en echt niemand snapt wa die hond bezielde. Ik liep gewoon in de tuin naar die hond, ik had die nog nie eens aangeraakt en ineens komt die op mij af! Wohoooow ik was echt zoooooo ongelooflijk bang! Ik denk da hij mij wel een stuk of 4 keer gebeten heeft, maar gelukkig is het helemaaaaaal nie erg! Ben wel naar het ziekenhuis gemoete en daar kreeg ik een spuit voor een of andre ziekte en ook 1 voor de pijn. Ook hadde ze daar antibiotica meegegeve en een zalf om daarop te doen da het nie zou ontsteke. Nu kon ik natuurlijk niemeer mee naar het strand en zijn we naar huis truggegaan me de bus! Wel heel erg stom want nu kan ik ook pas volgende week beginne me lopen en zwemme same me Erica.

Voila dit was zo'n beetje mijn weekend was echt superzalig geweest alleen spijtig van die hond!

Heeeeeeeeel veeel zoentjes voor jullie allemaal! xxxxxx

Geen opmerkingen: