zondag 2 september 2007

Verjaardag Karina

Vrijdag was het de verjaardag van Karina en da hebbe we natuurlijk ook héél uitgebreid gevierd! Op school is het de gewoonte als je verjaart da je helemaal natgemaakt wordt me emmers water (ben ik ff blij da ik jarig ben op ne zaterdag :-P) In de namiddag had de mama gekookt en twas echt kweeet nie oe lekker! Deze keer was het is gene rijst, want die ben ik ondertusse al wel beetje beu aant worde. Het ware een soort gratin patatjes me kaas en ajuin in en was echt heeel lekker. Ook was er kip en salade bij. Ze hebbe toen ook het bier opegedaan da ik van thuis had meegebracht. We begonne me ne kriek lindemans en toen ze da proefde zeide ze allemaal hhhhmmmmmmm bueno bueno! Toen nog leffe en duvel en later kasteelbier. Die mama proefde da en zei zo: "Wauw" Ik heb toen ook drekt verteld da os mam heeel graag kasteelbier drinkt en toen vroeg ze of ze daar dan nie een beetje zat van wordt. Een beetje wel he :-P

Later op de avond zijn we naart restaurant van die pa gegaan, omda er ondertusse een verrassingsfeestje georganiseerd werd hier in huis. Toen we naar daar rede op den brommer begon het ineens kei hard te regene. Zate we daar me z'n drieje op die brommer ineengedoke onder ne grote paraplu. Moet nogal een zicht geweest zijn :-D. Eerst hadde ze mij trug na huis gedaan omda ik mij dan ook mee kon verstoppe hier in huis. Alle mense van de klas ware er ook en hadde heelt huis versiert enzo. Toen Karina binnekwam was ze echt superverrast en kei blij natuurlijk. Toen werd er wa muziek opgezet en taart gegete, hapjes en drinke. Een paar uurtjes later vertrokke we weer naar het restaurant waar nóg een feesje was in het zaaltje achterin. En wa voor een feestje amai! Er werd cerveza à volonté gedronke en ook de hele avond gedanst. Er zijn hier 4 verschillende soorten muziek en dans: Bachata, Merengue, Salsa en Raggaeton. Bachata en Merengue kan ik ondertusse zelf ook al danse want die zijn nie zo moeilijk en het gevoel voor ritme heb ik wel een beetje mee. Salsa is de mooiste dans van de 4, maar ook wel de moeilijkste, maar die wil ik echt heeel graag lere nog! Raggaeton das heel wad anders. Ge moet het maar ne keer intikke bij youtube en ge zult snel wete wa ik bedoel. Ik en Marieme (van duitsland) stonde daar allebei op te kijke van "Oh my god was da?" Raggaeton wordt heel erg sensueel gedanst, maar als ge der naar kijkt is het net of 2 mense seks hebbe maar dan me hun klere nog aan! Een beetje schokkend dus om de eerste keer te zien! Ook is het hier normaal da alle jonges me alle meisjes danse, ook al zijn er koppeltjes tusse, die wissele gwn van danspartner af. Kheb die avond ook heel veel gedanst (nee géééén raggaeton!). Mijn allereerste feestje hier was in ieder geval zeker geslaagd!

Dit was het dan weer voor vandaag... Heeeel veeel groetjes van mij! Mis jullie allemaal XxXx..

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Yes nog eens berichtjes op uwe blog, twee ineens zelfs :-). En ik? Ik blijf hardnekkig reacties posten...

Wie is Paola eigenlijk? Is da iemand van op school, of van de familie ofzo...?

Amai en wat een verhaal over dat eerste feestje daar. Amai, ze maken er precies wel werk van he, als er iemand verjaart. Zo stiekem feestjes organiseren op 2 lokaties. Als ze dat bij élke verjaardag doen, dan gade gij een jaar vol feestjes beleven ginder. Latino-feestjes.

Toon en ik zijn gisteren ook gaan kijken voor lessen Ballroom & Latin en we gaan volgende week eens een keertje proberen. Het eerste jaar leert ge o.a. de chachacha en de quickstep. Ik ben eens benieuwd of ik die danspassen wel kan onthouden. En als het deze week meevalt nemen we een halfjaar lessen (ik kan me niet voor een heel jaar inschrijven, omwille van die stage in Frankrijk). We zullen zien.

Hier in België heeft onze groep ondertussen kennis gemaakt met Silvana. Tis een heel tof meisje, ze babbelt en lacht graag. En net zoals gij in de Dominicaanse heeft ze dit weekend haar eerste feestje achter de rug in België, en ze vond het heel leuk. Grappig, zij was ook al aant vertellen over de Reggaeton, dat ze da heel vaak dansten daar, maar ik wist niet wa ik mij daar moest bij voorstellen. Nu heb ik da zo eens opgezocht op YouTube zoals gij zei, en nu kannik mij er iets bij voorstellen. :-)

Tot hier mijn berichtje... Veel plezier de volgende dagen, en tot schrijfs!

Vele groetjes vanuit België!!!

Stefanie zei

Hey, Elise hier is een berichtje van mij. Kon nie eerder reageren omda ik het adres van de site nog nie had en ook nog nie zo lang terug ben van verlof. Op het eerste zicht ziet er allemaal heel goed uit!

En zoals Evelien al gezegd heeft, Silvana is ook een heel toffe. Een babbelkous, gelijk gij ;-).

Maar ga u laten en ik zal ook hier nog dikwijls komen kijken ze!

Groetjes uit het verre Retie!

Ann zei

ey Elise

Kheb vandaag pas alles kunnen lezen, want ik had eerst uw adres van uwe blog nog nie. Het zijn nog al wa verhalen ;-). Wy hebben te woensdag Sylvana ontmoet. Wel een tof en sociaal meiske.

Zaterdag is ze al met ons naar de voordrink bij de lander geweest en naar Ravels kermis. Ik zal hier nog wel is regelmatig komen kijken:p, het staat ook al tot mijn favorieten ;-).

Groetjes

Anoniem zei

Hey Elise!
Ik wist nog niet eens dat je al weg was! Maar leuk dat ik zo alles mee kan lezen! Ik ga meteen opzoeken wat raggeaton is. Ik ga waarschijnlijk in Maart een jaar naar Australie, lijkt me ook super tof! Maar veel plezier daar!
Groetjes vanuit Nederland!
Rens

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Halo'tjes!

4 berichten op je blog, en alle 4 even *waaw* om te leze :).
Het schrijve gaat je blijkbaar goed :). Des te leuker voor ons natuurlijk, tis echt interessant om al je dominicaanse verhalen te kunne volgen.

Je ziet er de gekste dingen, maar ik geloof dat die het er zeker ni minder interessant op make, integendeel!

Zo'n andere cultuur leren kenne... es muy bonito... Zeker wat het latino-leve betreft, ik ben alvast fan.

De relaxe houding, de manier van sameleve, de gastvrijheid, vriendelijkheid (buite da racisme dan, waar ik ook wel van sta te kijke...), de feeste en ni te vergeten de brommer-rijstijl!

Ook ni te vergete: de latino-dansstijle, die vind ik gewoon gewéldig. Merengue, salsa, reggaeton...olala, je gaat binnekort nogal sexy kunne danse ze meis!

xx Buenas tardes y hasta otra xx

Anoniem zei

Klinkt leuk zeg, zulke verjaardagsfeestjes. Maar wa een rare gewoonte om die persoon dan helemaal nat te maken met water, haha :-)

Ik wou eerst al zeggen da ge op ne vrijdag verjaart, maar met het schrikkeljaar dertussen, verjaart ge idd wel op ne zaterdag, haha :-). Gelukkig maar misschien ;-).

Allé, ik zal hier nog wel regelmatig komen kijken. TOEITOEI