dinsdag 6 november 2007

Buenos dias Bélgica!

Ik heb mijn eerste orkaan overleefd!

Hier gaat nog steeds even goed hier als 2 weken geleden! Ik ben echt blij dak hier ben want ik beleef hier echt wel ¨the time of my life¨! Natuurlijk mis ik al mijn vriendjes en vriendinnetjes in België ook wel! En mijn gezinnetje :-) Wauw ik heb echt weer keiveel te vertellen vandaag! We zulle maar beginne bij het begin!

2 weken geleden zaterdag zijn we hier een dagje naart andre zwembad van Hato Mayor geweest. De fotos zult ge ondertusse al wel gezien hebben want die staan al een tijdje online! Was echt een coole dag geweest! Aan het zwembad hier is er altijd een dj en die draait dan kei harde muziek, meestal reggaeton en dan staan de mensen zo aan de rand vant zwembad te dansen, echt grappig! Zondag was het verjaardagsfeestje van Diego, het zoontje van mijn oudste zus Natacha. Hij werd 3 jaar, echt zon schattig manneke! Was ook een heel leuk feestje geweest me alle tantes, nonkels, neven en nichten! Zijn echt allemaal schatten van mensen! Hebben bijna de hele avond spelletjes gespeeld en zelfs de tantes deden allemaal mee!

De week was vrij normaal verlopen, gitaarles en spaanse les en de andre dagen wa rondhangen in het dorp hier! Er was ook feest in het park de hele week! Elke dag waren er optredens en er stonden ook allemaal kraampjes me armbandjes en prullekes en ook me eten enzo! Wel leuk om zo elke avond uit te kunnen gaan door de week :-P Woensdag was ik me mijn mama naar Santo Domingo geweest om een gitaar te gaan kopen, nu kan ik oefenen! Savonds was het verrassingsfeestje voor Marieme omda ze zondag jarig was! Was zo een echte homeparty voor het huis. Iedereen stond te dansen int midden van de straat en de muziek stond zo hard da alle buren konden meefeesten! Om 12u was er ook eten voor iedereen, das hier blijkbaar de gewoonte me feestjes bij Karina was da ook zo!

Vrijdag zijn we smorgens vroeg vertrokken naar Santo Domingo, omda we zaterdag en zondag AFS kamp hadden. Wauw da was echt een zalig dagje geweest! Vrijdag mochten we (Erica en ik) weer bij Marica slapen, onze mama van Santo Domingo! Smiddags kwamen we daar aan en kregen we echt verrukkelijk eten! Zo kip me zoete salsa daar bennik echt gek van is om u vingers van af te likken (dat doe ik dan ook :-P) In de namiddag hebbe we gezwomme int zwembad daar en daarna zijn we gaan shoppen! Evelyn, een vriendin van Marica nam ons mee en we moesten gwn zeggen waar we naartoe wouwe en dan ging ze me ons mee! Wij dus naar Acropolis center waar Mango en Zara is waaaauuuwww de eerste keer da ik nog eens normale kleren zag! Ik denk da hier dezelfde kleren hangen als in België ongeveer want alles was ingevoerd uit Europa en de prijzen stonden er ook in Euro op! En ze hadden er zelfs kei winterkleren (ik denk vooral op toeristen gemikt, hier is het echt veel te warm daarvoor)! Oh en in Mango was zo een kerel van de winkel zelf die zich kwam aanbieden om al mijn kleren te dragen die ik wou passen! Dus ik kon gwn rustig rondkijken en al de kleren in zijn handen stoppen die ik wilde proberen, haha echt zaaaaaalig da heb ik in België ook nodig :-P Na het shoppen zijn we gaan eten in Taco Bell, hmmmmm echt lekker taco en burrito ik had het nog nooit gegeten bij ons! Na het eten zijn we nog naar de film geweest waar we popcorn gepakt hadden en het was echt een suuuuuuuuuupermooie film! Na de film nog een ijsje als afsluiten en dan naar huis om in het zalige grote en zachte bed te gaan slapen! Echt een luxeleventje daar!

Sanderendaags moesten we om 9u bij AFS zijn omda we naar Jarabacoa gingen in de bergen! Moesten we eerst zon 3uurs rijden, maar het was kei gezellig in het belgen hoekje! Heel de tijd liedjes zitten zingen enzo, was wel raar om zo trug nederlands te praten! Het kamp was ook wel sjow geweest, maar wel spijtig da het het hele weekend geregend heeft. Het was er echt supermooi en ik wou in de bergen gaan wandelen, maar we zijn de hele tijd op de kampplaats gebleven om spelletjes te doen en te praten enzo. Het was ook de eerste keer da ik het hier echt echt koud had!

De voorbije week is hier dus de orkaan Noël gepasseerd! Hierdoor waren de scholen gesloten tot woensdag, wa wel fijn was! Lekker kunnen uitslapen elke dag! In mijn dorp was de storm wel nie zo erg geweest! Het enige was da het echt kei kei hard regende de hele dag zonder ophouden en ook da er enkel noodelektriciteit was, voor het nodige licht dus! Die is wel 1 hele avond en nacht weggeweest, maar da was kei gezellig hier me allemaal kaarsjes in huis! Donderdag en vrijdag hadden we promoción, wa zowa hetzelfde als 100-dagen bij ons is. Hadde ze echt keiveel spullen laten ontwerpen me het promoción logo en donderdag en vrijdag mochten we die dan dragen in de school. Verder werd er eigenlijk nie veel speciaals gedaan. Ook verzint elke school een naam voor hun promoción, de onze was ¨Eagle¨.

Ook heb ik hier onlangs mijn rapport gekregen, kei hard lachen! Ik doe hier gene klop voort school en dit zijn mijn resultaten:
Form. Int. Hum. y Rel.: 73 (ik heb geen flauw idee welk vak dit is)
Lengua Española: 80
Química: 80
Educación Física: 75
Orientación Educativa: 90
Francés: 99 (jaja geloof het of niet ik ben geweldig goed in Frans :-P)
Educación Artística: 90
Educación Comercial: 80
Haha echt zalige cijfers, van vele vakken kan ik nie eens zeggen wanneer ik ze zou hebben :-D

Afgelopen zaterdag, zondag en maandag ben ik me de familie van Annysaura en Marieme, Sarah, Amy en Erica naar een resort geweest in Punta Cana! Woooooooooooow da was echt zo genieten! Het was all inclusive dus we konden de hele dag zoveel eten als we wouwen! Ik denk da ik nog nooit zoveel ijs gegeten heb in 3 dagen tijd (de laatste dag had ik echt keiveel buikpijn daarvan en dacht ik da mijn maag ging ontploffen. niet gezond dus!) Ook hebbe we keiveel cocktails gedronken daar! Zo smorgens na het ontbijt om 8u: laten we naart strand gaan en ne goeie cocktail pakke om wakker te worden :-P Jahaaa geweldig is dat! Voormiddags hebbe we ook gym gedaan op het strand en in het water zoooooooo voos, maar zooooooooo grappig :-D Ook hebbe we gekajakt, me een kleine catamaran gaan zeilen en op een banaan gezeten! Suuuuuuupercoool! Savonds was der altijd een show die echt goe was! Ene keer was er ne Michael Jackson en die kon echt net hetzelfde dansen als de echte, zalig! Ik heb de mensen hier ondertussen ook het woord zalig geleeerd, aangezien ik da nie kan vertalen naar het spaans! Ook zijn we naar de discotheek geweest waar we keiveel gedanst hebben, jaja oook raggaeton haha! Daarna zijn we nog naart strand geweest 2 keer in de nacht om naar de zee te luistre en naar de sterretjes te gaan kijken (en heel veel drank meesmokkelen uit de disco :-P) Het was echt een zaaaaaaaaaalig weekendje geweest ik wil direct truggaan! Het ziet er echt uit zoals op de fotos, wit strand, helderblauwe zee en palmbomen! Een paradijs als jet mij vraagt! Ook waren Erica en ik naar de winkeltjes opt strand gaan kijken en hebbe we 3 keer een kadootje gekregen omda ze ons zo sympathiek vonden, baha ze hoopten gwn da we dan iets zouden kopen, maar da hebbe we natuurlijk nie gedaan!

Maar swat ik moet echt afsluiten nu want ik heb me Erica afgesproken om half 4 in het park enja momenteel is het dus half 4! Maarja ik leef niet voor niks in de dominicaanse dus als ik er tege kwart voor 4 ben zal het ook wel goed zijn!

Heeeeeeeeeeeeel veeel groetjes en kussen en knuffels van mij voor iedereen! xxx Elise

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Elise, wat een geweldig leventje daar. Ik wil ook!!!

Ondertussen blijf ik met veel aandacht uw blog lezen... tis echt leuk om zo te horen dat het heel goed met u gaat ginder!

Hier gaat alles zijn gewone gangetje, alleen ben ik voor de moment zowat aan het verzuipen in het schoolwerk... maar dat zal erbij horen zeker in het 3de jaar.

Aléé, nog vele groetjes, blijf ons op de hoogte houden!

Evelien x

By the way: ik wil ook zone klerendrager voor te gaan winkelen...mhahaha... handig!

Anoniem zei

Wow... Indrukwekkend! Precies da gij op een ander universum ofzo leeft, klinkt als een misplaatst vakantieverhaal ;-) Hier is het grijs, grauw en koud maar da zijn we gewoon he. Ik sta tegenwoordig alleen nog op om te leren en da werkt behoorlijk deprimerend. Een beetje zon, een wit strand, een mooie blauwe zee en palmbomen zou da wel verhelpen denk :D
Geniet daar, wij denken aan u (en aan die strande en de zon enzo ;-))!
Lindsay x

Ine zei

Whooohw... wat een sprookje!!! Als'k da lees heb'k echt zoiets van: "DA KAN TOCH NIE!!" Me al da regenachtig en kou gedoe hier. Kheb het vandaag een dagje zonder elektriciteit moeten doen op kot en da was dus echt wel ondoenbaar. Geen licht, geen internet -> de twee dinge die ge dus nodig hebt om te leren (maar daarvoor had'k wel een oplossing gevonde, kwas namelijk bij Miete op kot gaan leren :-)), geen vuur ,geen microgolf, geen oven, geen radio, geen verwarming, ... niks! Was echt nie te doen! Kwerd er al best slechtgezind van tege dn avond. En dan was'k nog bij iemand van mijn klas Franse film gaan zien: La Doublure, best ne goeie, zeker voor ne Franse film ;-) en toen'k trug op mijn kot kwam, werkte alles terug: wat een verlossing zeg!!!! Alleen 't goei weer werkte nie, da hebt gij allemaal gepikt denk ;-). Alle, tot de volgende he Elise!!! xxx

Unknown zei

Heila meiske !

Kunde mij nie naar daar telepateren? Ik weet eerlijk gezegd echt nie of ik mij daar (zo ver weg) even goed zou kunnen handhaven als u, maar uw verhale klinke altijd zo verleiderlijk en ja dan begint ne mens wel al eens te twijfelen over gemiste ervaringen in t leven!
In Antwerpen is alles goed, heb nu veel minder les dus kan meer 'chille'... en k vrij nu trouwens al meer dan een half jaar en da gaat ook nog altijd super goed dus op zich mag ik ook heel tevreden zijn met mijn leventje....
Alleen ja, die zalige temperaturen, die mis ik wel ! Ik zou eilijk in t groot verlof wel es wille afkome om te zien wa da daar allemaal is want foto's zegge nie zoveel e ... maar denk mss da da nie zo heel realistisch is. 'k Ga trouwens normaal al twee weken naar Afrika en daar zal ik al genoeg bizarre dinge opsnuive hoop ik...
Ben trouwes ook tennisles aan t volge op zaterdag, ik die dacht da k allang kon tennisse... nu bleek dus da men greep totaal verkeerd was en ja ik probeer nu de schade te beperken :-) neenee zenne, da lukt eilijk vrij goed. k Krijg les van de Geepee, als ge dine kent, ma dije is vrij 'seksueel-gericht' als k het zo mag stelle... dije begint zo naar menne Cupmaat te rade enzo... ma hij gokte te klein hihihi!! maar dus as ge terug bent, wij een matchke spelen? alee na da ge uwe thuiskomst goed hebt kunne viere natuurlijk e !
ge zijt toch van plan om ooit terug te kome?
Donderdag ga ik naar Cirque du soleil kijken dus dan verwacht ik ook iets moois... en morge gaan we ne fotoshoot doen, k ga ne 'gewaagde' fotokalender in elkaar probere te flanse voor de Steven zenne verjaardag... jaja dat wordt weer lache en net nu ik de laatste week zoveel snoep, chips en koeke eet... achja
Maar nu zal ik ne keer ophoude voor da ik een A4-blad inpik bij al uw reacties... hoewel ik dacht: misschien wil ze ook wel eens iets van hier (en dan voornamelijk over mij :-p) lezen...
trouwes, is uw Nederlands al verslechterd? want ja ik studeer dit jaar af dus dan kunde mijne potentiële nieuwe klant worden e !!!!
Vele dikke kusjes

Anoniem zei

Heey!

Ik vind het supertof da jullie ook dinges over ginder vertellen over jullie leventje daar, want dan blijf ik toch ook nog een beetje op de hoogte van wa daar allemaal gebeurd! Mijn nederlands is al wel verslechterd, maar al bij al valt het nog wel mee! Een tijdje geleden was ik wel geshockeerd toen ik 10 minuten over het woord ananas moest nadenken! Ik zat daar maar piña piña, wa is nu weer piña in het nederlands? Maar op zich blijft de schade toch nog beperkt al denk ik hier vaak hoen rare woorden wij wel nie hebben zoals snuiten, onarmen of omarmen wat het ook is het klinkt raar moet ik zeggen!

En leen: Proficiat me steven, doe er nog mistens een halfjaar bij op he!

Kussen Elise xxx

Anoniem zei

ellobobueno_1@hotmail.com
saludos y que le balla bien el la rep dom de parte de willy
groeten uit ned