maandag 27 augustus 2007

Eerste schooldag

Hoi Hoi Hoi

Hier weer een berichtje van mij! We zijn nog maar een paar daagjes verder maar ik heb weeral een hele hoop te vertellen! Gistrenavond ben ik me Karina (mijn zus) naar een park geweest hier in Hato Mayor. Er ware nog keiveel jongere daar die zij ook kende. Marieme is ook een meisje uit Duitsland die hier is me AFS en die was er ook. Ook nog een meisje van Amerika maar haar naam weet ik niemeer. In het park ging er een paar man van die groep flessen rum hale en cranberrysap en bekertjes om er allemaal samen van te drinken. Er was ook ne kerel die wou salsadansen met ons 3 buitenlandse studenten en ik was tot beste gekozen :-P Daarna zijn we nog me de scooter door Hato Mayor gaan rijde, ale ik achterop he. Die zijn hier ook wel supergek hoor. Kei hard rijde en als ze aan een kruispunt kome toetere ze en rijde dan gwn door ze denke da die andere wel zal stoppen. Hehe ben eens benieuwd hoe snel ze er achter kome datta nie altijd het geval zal zijn...

Vandaag ben ik ook voor de eerste keer naar school geweest. Wohooooow da is dus in de verste verte nie te vergelijke me ons schoolsysteem! De uniforme die ze moete drage zijn dus verschrikkelijk lelijk! Mijn uniform is nog nie af dus ik mocht vandaag nog in gewone kleren naar school. Het gevolg was wel da ik dus door iedereen aangestaard werd. Marieme, AFS student van Duitsland zit ook in mijn klas en das wel leuk. Ben ik nie de enige die nie alles verstaat! Mijn school begint om half 8 en duurt tot 1u. Het eerste lesuur hadde we iets van communicatie en hebbe ze een heel uur gebabbeld me de leerkracht. Het tweede en derde lesuur was het Wiskunde. Omda er maar 3 boeken ware voor heel de klas moeste we in 3 groepjes gaan zitte en moest degene me het boek alles dictere zoda de andere het konde overschrijve. Da was dus de wiskundeles, van lesgeven is hier nie veel te merken. Na de wiskundeles hadde we een halfuur pauze. Recreo noemen ze da hier. Daarna was er 2u geen les wa blijkbaar normaal is. 2u kwam er geen leerkracht en was het echt een kiekeskot in die klas. Iedereen was rond aant lope, spelletjes aant spele, ... Echt onvoorstelbaar! Daarna hadde we nog een uurtje les, ale les kont ge da eigelijk ook nie noeme. Die leerkracht kwam binne en was 5min les aant geve en daarna ging ze gewoon babbele me de leerlinge. Het was daar weer precies een kiekeskot maar niemand zei daar dus iets van ook de leerkracht nie. Om 1u was de school gedaan wa hier dus wil zegge da om 10 voor 1 iedereen al weggaat! Echt wel grappig! Hier stopt mijn berichtje voor vandaag..

P.S. Als je een postpakketje wilt opsturen en je weet niet wat erin te doen?n Muggensticks en zalf tegen muggebeten! Ik sta van kop tot teen helemaal vol vooral op mijn benen precies of ik een enge ziekte heb! Mijn familie heeft wel iets om aan te doen tege de mugge maar het helpt precies nie veel. Op muggebeten smere ze hier vics vapo rup wa ook wel erg vreemd is want het helpt dus niks!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Heyla,
ben al een beetje verslaafd geworde aan deze site! Altijd maar kijke of er niks nieuws opstaat... Als u uniform af is moete wel is ne foto make en hier opzette vind ik :-)!!
Ooh, als iedereen die dit berichtje gelezen heeft nu eens iets tege de mugge opstuurt... En degene die eerst aankomt wint (en krijgt uiteraard als prijs een cadeautje trg gestuurd van u, baha :p)!! Hebt gij impessant muggezalf en/of sticks voor een heel jaar!
P.S.: heb ook een bloggetje aangemaakt! Leek mij wel fun, en kunt gij ook een beetje volge wa dr hier zoal gebeurt!
-->http://helseentje.blogspot.com (staat nog wel niets op nu, maar komt zo snel mogelijk!)

xje van je zusje *SMAK*

Anoniem zei

Heyla nichtje,

Tis hiermee Tamara eh!:) het is er precies wel plezant om te horen met u grote verhalen
En da ge ner school bent geweest en dat ge maar amper les hebt:p en in een uniformke ziede da wel zitte, ale nog veel plezier ginder
khoor u nog wel zeker:d

xxxx Tamara

Anoniem zei

Ik heb hetzelfde verschijnsel als ullie Heleen: een lichte verslaving aan uwe blog... Daarmee kan ik ook nie anders dan reageren op uw tekstje eh.

Echt wel zalig, zo'n relaxt schoolsysteem. Echte zuiderse mentaliteit (da cliché klopt dus al wel???): wat vandaag niet gedaan is, is voor morgen. Doet mij denken aan zo twee werkmannen in Spanje, ze zeiden bijna niks, alles wat eruitkwam was: mañana, mañana...

Nu ben ik eens benieuwd of de volgende schooldagen ook telkens zo verlopen.

Super dagge nu al verkozen bent tot beste salsa-danseres... Da belooft voor de volgende editie van de Antilliaanse Feesten!!!

Alee, genoeg gebabbeld, ik ga Westenwind kijken...
Geniet van de volgende activiteiten/ontdekkingen ginder!!!

Groetjes van Evelien B xxx

Unknown zei

Hela !
Kei tof om uw verhaaltjes te kunnen leze... ik heb de sfeer echt mee kunnen opsnuiven ! En daar gebeuren inderdaad wel rare dingen precies... maar ja gij hebt ook een zekere en zelfs vrij hoge rariteitsfactor dus laat ze daar ook ne keer van u verschieten è zoda ze de echte Elise moge kennen
Ik krijg eilijk al zin om over te vliege, alleen wel met een paar zakke chips dan want k moet bekennen, da eten zou me niet aanstaan...
Amuseer je super e
en geniet van elke moment
Ik denk aan je !

lieve zei

Hallo Elise,

jawel , ook je tante heeft ondertussen je blog ontdekt!
En nog wel via moemoe!!! ( alé, ten eerste toch,achteraf had ik hem van je pa)
Ik lees dat je al het één en 't ander beleefd hebt. Das ook de bedoeling!!!
Ik heb ondertussen ook al kennis gemaakt met Silvana.Is ook wel een vlotte meid!
De groetjes hé!
tante Lieve ( en ook wel nonkel Jef)

Anoniem zei

Hah bah, ik word al gek bij het gedacht alleen, muggebeten overal. Hm, hoort er ook bij zeker :p
Voor mij is school nog redelijk veraf, maar doet het niet raar dat ge daar terug het 6de doet? Of waar ze u ook in hebbe gedropt ;-)
Uit nieuwsgierigheid zou ik daar ook zo graag eens in de klas willen zitten, de verschille zijn ook echt enorm precies. Eerlijk gezegd, ik denk dak behoorlijk lui en verveeld zou worden van al da 'relax' gedoe ;-)
Ge leeft precies echt in een andere wereld nu, lijkt zo onecht!
Ik hoop dat het meevalt met de heimwee, ge moet maar denke dat ge weer veel te snel terug thuis zult zijn ook... Veel plezier!

Anoniem zei

Haaay !

Ik ga sinds vandaag ook lekker verslaafd jouw blogje elke dag lezen geloof ik ;-). Wel een relaxt schoolsysteem zeg. De hele middag vrij enz. Ook geen huiswerk dan?

Hebt ge al muggenpakketjes aangekregen ofzo :D. Ik ga uw andere blogjes ook lezen.

Liefs

Anoniem zei

lamisil generic cream cymbalta price per pill lamisil tablets children [url=http://bupropiononline.webs.com/#3a9j]generic manufacturers of bupropion[/url] [url=http://famvironline.webs.com/#3c5n]generic famvir 500[/url]